O pós-pandemia e a retomada do atendimento presencial:o impasse da avaliação na educação infantil na fala das equipes gestoras

Authors

  • Flaviane Miron Corda Diretoria Regional de Educação Penha -DRE, São Paulo, (Brasil)
  • Sandra Lucia Ferreira Universidade Cidade de São Paulo - UNICID, São Paulo, (Brasil)

Keywords:

Educação Infantil, Covid-19, Equipes gestoras

Abstract

The study presented aims to systematize and analyze actions taken by the management teams of the partner Child Education Centers (CEIs), a condition established between the municipality of São Paulo and Civil Society Organizations, duly registered in the Single Registry of Third Sector Partner Entities (CENTS). Listening to management teams through interviews was the adopted methodology. Discussions were supported by studies of legal regulations as well as bibliographical exploration, centered on authors such as Campos (2011), Cottet (2019), Craveiro (2015), Rosemberg (2001), among others. The measures adopted by the SME, observed in this study, point out and suggest insufficiency of actions to guide the management teams, making even quality remote care unfeasible, due to difficulties in accessing digital and

communication/ information means.

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Author Biographies

Flaviane Miron Corda, Diretoria Regional de Educação Penha -DRE, São Paulo, (Brasil)

Mestra em Educação pela Universidade Cidade de São Paulo - UNICID, São Paulo, (Brasil). Professora da Rede Municipal de Educação de São Paulo, prestando serviços técnicos educacionais junto a Diretoria Regional de Educação Penha -DRE, São Paulo. 

Sandra Lucia Ferreira, Universidade Cidade de São Paulo - UNICID, São Paulo, (Brasil)

Doutora em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC, São Paulo, (Brasil). Coordenadora do Programa de Pós-Graduação Mestrado Profissional em Formação de Gestores Educacionais da Universidade Cidade de São Paulo - UNICID, São Paulo. Pesquisadora da área de avaliação.

References

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Published

2022-08-25

How to Cite

CORDA, F. M.; FERREIRA, S. L. O pós-pandemia e a retomada do atendimento presencial:o impasse da avaliação na educação infantil na fala das equipes gestoras. Journal of Docent Discunt, Engenheiro coelho (SP), v. 3, p. 107–119, 2022. Disponível em: https://revistas.unasp.edu.br/rdd/article/view/1487. Acesso em: 3 jul. 2024.

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