The issue of values in the classroom

Authors

  • Adolfo Semo Suárez

Keywords:

values, christian education, classroom.

Abstract

This work shortly discusses the issue of values in a classroom of Elementary Education, based on a Christian pedagogical practice.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ASMANN, Hugo; MO SUNG, Jung. Competência e Sensibilidade Solidária: Educar Para a Esperança. 2 ed. Petrópolis, RJ: Vozes, 2000.

BRASIL. SECRETARIA DE EDUCAÇÃO FUNDAMENTAL. Parâmetros Curriculares Nacionais: Apresentação dos Temas Transversais, Ética. Brasília: MEC/SEF, 1997.

BUXARRAIS, Maria Rosa. La Formación del Profesorado en Educación en Valores. Propuesta y Materiales. Bilbao, España: Desclée de Brouwer, 1997.

CAMPOS, Victoria. O Que se Deve Ensinar aos Filhos. São Paulo: Martins Fontes, 2003.

CHALITA, Gabriel. Os Dez Mandamentos da Ética. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 2003a.

________. Pedagogia do Amor: A Contribuição das Histórias Universais Para a Formação de Valores das Novas Gerações. 2ª ed. São Paulo: Gente, 2003b.

LEWIS, Paul. 40 Princípios na Formação da Criança: Um Manual Prático Para Pais e Professores. São Paulo: Vida, 2001.

MACHADO, Nilson José. Educação: Projetos e Valores. 3ª ed. São Paulo: Escrituras, 2000.

MARQUES, Ramiro. O Livro das Virtudes de Sempre: Ética Para Professores. São Paulo: Landy, 2001.

PATRÍCIO, M. F. Curso de Axiologia Educacional. Évora: Universidade Évora, 1991.

SILVA, Sônia Aparecida Ignacio. Valores em Educação. 3ª ed. Petrópolis: Vozes, 1995.

YUS, Rafael. Educação Integral: Uma Educação Holística Para o Século XXI. Tradução de Daisy Vaz de Moraes. Porto Alegre: Artmed, 2002.

Published

2006-11-15

How to Cite

SUÁREZ, A. S. The issue of values in the classroom. Kerygma, Engenheiro coelho (SP), v. 2, n. 2, p. 3–10, 2006. Disponível em: https://revistas.unasp.edu.br/kerygma/article/view/289. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos