Abstract
The need to involve undergraduate students in the production of scientific knowledge brings important consequences for student life and for the training opportunities that will be offered to the student during his/her passage through Higher Education. The present study consists of an experience report on development of the Knowledge Production Workshop, an interdisciplinary scientific initiation activity conducted by professors from the Law and Psychology courses and aimed at the production and dissemination of scientific knowledge. with interdisciplinarity between Psychology and Law. The evolution of the Workshop and the understanding of the Teachers-conductors of the activity in the proposal of scientific production will be demonstrated.
References
ALMEIDA, L. S.; MARINHO-ARAUJO, C. M.; AMARAL, A.; DIAS, D. Democratização do acesso e do sucesso no ensino superior: uma reflexão a partir das realidades de Portugal e do Brasil. Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior, Campinas, v. 17, n. 3, p. 899–920, nov. 2012. https://doi.org/10.1590/S1414-40772012000300014
ALVES-BRITO, A., MASSONI, N. T. O papel da divulgação científica em Astrofísica na velhice: relato de uma experiência na extensão universitária, Revista Brasileira de Extensão Universitária, v. 11, n. 2, p. 199-212, 8 jul. 2020. https://doi.org/10.36661/2358-0399.2020v11i2.11423
ANTONELLI-PONTI, M., VALENTI, L., DÍAZ, D. A. C.; PICOLI, R. M. de M. de; VERSUTI, F. M. Divulgação científica em psicobiologia: educação a distância como estratégia para a promoção da extensão universitária. Expressa Extensão, v. 23, n. 3, p. 183, 31 ago. 2018. https://doi.org/10.15210/ee.v23i3.13668
BRIDI, J. C. A. Atividade de Pesquisa: contribuições da Iniciação Científica na formação geral do estudante universitário. Olhar de Professor, v. 13, n. 2, p. 349-360, 28 dez. 2010. https://doi.org/10.5212/OlharProfr.v.13i2.0010
BRIDI, J. C. A.; PEREIRA, E. M. DE À. O impacto da Iniciação Científica na formação universitária. Olhar de professor, v. 7, n. 2, p. 77-88, 2004. Disponível em: https://revistas2.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/1404 Acesso em: 27 dez., 2021.
COSTA, F. (Org.). Manual de trabalhos acadêmicos. Engenheiro Coelho: Unaspress - Imprensa Universitária Adventista, 2013.
ESCOBAR, H. Divulgação científica: faça agora ou cale-se para sempre. In: VOGT, C.; GOMES, M.; MUNIZ, R. (Orgs.). ComCiência e divulgação científica. Campinas, SP, BCCL/ UNICAMP, 2018, p. 31-35.
GALVÃO, T. F.; PANSANI, T. DE S. A.; HARRAD, D. Principais itens para relatar Revisões sistemáticas e Meta-análises: A recomendação PRISMA. Epidemiologia e Serviços de Saúde, v. 24, n. 2, p. 335-342, jun. 2015. https://doi.org/10.5123/S1679-49742015000200017
MALUF, M. R.; ZANELLA, M. S.; PAGNEZ, K. S. M. M. Habilidades metalingüísticas e linguagem escrita nas pesquisas brasileiras. Bol. psicol, São Paulo, v. 56, n. 124, p. 67-92, jun. 2006. Disponível em http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0006-59432006000100006 &lng=pt&nrm=iso Acesso em: 28 ago. 2020.
MASSI, L.; QUEIROZ, S. L.; DINHAM, R. Estudos sobre iniciação científica no Brasil: uma revisão. Cadernos de Pesquisa, v. 40, n. 139, p. 173-197, abr. 2010. https://doi.org/10.1590/S0100-15742010000100009
PIMENTA, S. G.; ANASTASIOU, L. DAS G. C. Docência no ensino superior. 2a. ed. São Paulo: Cortez, 2005.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Journal of Docent Discunt