Student canvassing: orientations for leadership
Keywords:
student canvassing, leadership.Abstract
Canvassing work (evangelism through the selling of literature), as developed by
the Seventh-day Adventist Church in Brazil, has been a traditional way for a large number of university student to pay for their studies at an Adventist college. The goal of this study is to systematize the orientations on students’ canvassing leadership in such a way to offer, to those who would be interested in, a sort of a guiding manual. The procedures presented here were taken from the bibliography on the topic, from interviews with the leadership of the Adventist canvassing program in Brazil, and from the many years of the authors’ personal experience on the subject.
Downloads
References
Britis, Charles. Diretor de Publicações da União Centro-Oeste Brasileira da IASD. Informações concedidas por E-mail em 01 de Outubro de 2005.
Ciseski, Marcio. Diretor de Publicações da União Nordeste Brasileira da IASD. Informações concedidas por E-mail em 05 de Outubro de 2005.
Figueiredo, Richard. Diretor de Publicações da Associação Rio Grandense da IASD. Informações concedidas por E-mail em 10 de Outubro de 2005.
Finzel, Hans. Dez Erros Que Um Líder Não Pode Cometer. São Paulo: Editora Vida Nova, 1995.
Guariento, João César. Educando do 2°Ano de Comunicação Social no UNASP-EC. Informações concedidas por entrevistas em 03 de Novembro de 2005.
Marroni, Almir. Diretor de Publicações da Divisão Sul-Americana da IASD. Informações concedidas por E-mail em 30 de Setembro de 2005.
Matos, José de. Diretor de Publicações da Associação Norte Paranaense. Informações obtidas mediante entrevista aos 17 de Outubro de 2005.
Maxwell, John. As 21 Irrefutáveis Leis Da Liderança. São Paulo: Mundo Cristão, 1999.
Morais, Adilson de. Diretor de Publicações da União Chilena da IASD. Informações concedidas por E-mail em 25 de Setembro de 2005.
Penteado, J.R.W. Técnica de Chefia e Liderança. São Paulo: Livraria Editora Pioneira, 1973.
Pereiyra, João V. Gerente de Vendas da Casa Publicadora Brasileiro. Informações concedidas por E-mail em 04 de Outubro de 2005.
Pinheiro, Paulo. Diretor de Publicações da União Este Brasileira da IASD. Informações concedidas por E-mail em 20 de Setembro de 2005.
Pinho, Marco Aurélio de. Diretor de Publicações da União Central Brasil
Reis, Emilson dos. Aprenda a Liderar. São Paulo: Privilégios Artes Gráficas, 2003.
Rocha, Ruth e Hindenburg da Silva Pires. Minidicionario Ruth Rocha. São Paulo: Editora Scipione, 2001.
Souza, César. Você é do tamanho de seus Sonhos. São Paulo: Editora Gente, 2003.
Timm, Alberto R., ed. A Colportagem Adventista no Brasil: Uma Breve Historia. Engenheiro Coelho, SP: Imprensa Universitário Adventista, 2000.
Toste, Geraldo M. O. Diretor de Publicações da União Sul Brasileira da IASD. Informações concedidas por E-mail em 05 de Outubro de 2005.
Wagner, Glenn. Igreja S/A. São Paulo: Editora Vida, 2003.
White, Ellen G. O Colportor Evangelista. Santo André: Editora Casa Publicadora Brasileira, 1983.
________. Testemunhos Seletos vol. 2 Santo André, SP: Casa Publicadora Brasileira. 1995.
________. Mente, Caráter e Personalidade. Tatuí, SP: Casa Publicadora Brasileira, 1996.
________. A Ciência do Bom Viver. Tatuí, SP: Casa Publicadora Brasileira, 1997.
________. Educação. Tatuí, SP: Casa Publicadora Brasileira, 1997.
________. Caminho a Cristo. Tatuí, SP: Casa Publicadora Brasileira, 1999.
________. Mensagens aos Jovens. Tatuí, SP: Casa Publicadora Brasileira, 2000.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish on Kerygma must agree to the following terms:
- Once accepted for publication, the copyright of articles is automatically transferred to Kerygma.
- All material used in the text that is copyrighted by third parties must be duly referenced.
- Authors must also retain the reproduction rights of images and tables in their material, if necessary.
- The authors guarantee that the submitted text is entirely their authorship and has not been submitted and/or published elsewhere.
- The opinions, ideas and concepts expressed in the texts are the sole responsibility of their authors and do not necessarily represent the opinion of Kerygma;
- The editors reserve the right to make textual adjustments and adapt to the publication's norms.
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International, which allows sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal. This license allows others to remix, adapt, and build upon your work non-commercially, as long as they give proper credit to you and their new works are not used for commercial purposes. However, users are not required to license those derivative works under the same terms.
- The authors agree with the free reproduction of their material by Kerygma, which may adapt, modify, condense, summarize, reduce, compile, expand, alter, mix with other content, include images, graphics, digital objects, infographics and hyperlinks, illustrate, diagram, divide, update, translate and carry out any other transformations, requiring the participation or express authorization of the authors.
- The authors agree that Kerygma can distribute the articles through cable, fiber optics, satellite, airwaves or any other system that allows access to the user at a specific time and place, either by free channels or by systems that import payment. Kerygma may also include work in a physical or virtual database, archiving in printed format, storing on a computer, in a cloud system, microfilming and other current forms of archiving or that may still be developed, with or without profit.
- Authors are permitted to enter into separate, additional agreements for the non-exclusive distribution of the published version of the work in this journal (e.g., publishing it in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment in the new publication of its initial publication in this journal.
- Kerygma owns the rights to all works published by it. The full reproduction of these texts in other publications, for any other purpose, by any means, requires written authorization from the publisher. The same goes for partial reproductions, such as summary, abstract, portions with more than 500 words of the text, tables, figures, illustrations, etc.
- Authors are granted permission and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal websites) at any point before or during the editorial process. This is because it can lead to productive alterations and increase the impact and citation of the published work. (See "The effect of open access and downloads ('hits') on citation impact: a bibliography of studies.")